Dlaczego trzeba zaktualizować dane w OFE

Czy w ostatnim czasie zmieniłeś adres zameldowania? A może wyszłaś za mąż i masz inne nazwisko? Niezależnie od tego jakie dane osobowe uległy zmianie, musisz jak najszybciej poinformować o nich swój fundusz emerytalny! W innym wypadku może się bowiem okazać, że składki nie będą opłacane prawidłowo, a tego przecież nie chcesz. Cała sprawa nie będzie jakimś ogromnym zachodem i zajmie Ci dosłownie chwilkę. Wystarczy prawidłowo wypełnić dokumenty.


Dane osobowe zawsze muszą być aktualne!

Skoro zdecydowałeś się na OFE i część Twojej składki emerytalnej jest do niego przekazywana to musisz dokładać wszelkich starań, by Twoje dane zarówno w ZUS jak i w funduszu były prawidłowe. Twoim obowiązkiem jest informowanie o ewentualnych zmianach zachodzących w Twoich danych osobowych. Należy do nich wspomniany już adres, nazwisko, a także PESEL i numer dowodu tożsamości czy zmiana w stosunkach majątkowych (czy masz podpisaną intercyzę, czy posiadasz wspólność majątkową z małżonkiem). Niespójne dane u pracodawcy, w OFE czy ZUS mogą skutkować brakiem składek na Twoim koncie. Jest to więc niezwykle istotna kwestia, o której nie możesz w żadnym wypadku zapomnieć!

Formularz zmiany danych w OFE

Jak już wspomnieliśmy, sam proces informowania funduszu o zmianach danych osobowych jest dziecinnie prosty, a polega wyłącznie na poprawnym wypełnieniu dokumentów. Znajdziesz w nich wszelkie właściwe rubryki dotyczące danych osobowych czy stosunków majątkowych. Zależnie więc od tego, które dane uległy zmianie, wypełnij właśnie to pole, zgodnie ze wskazówkami formularza. Informacje na temat zmiany danych w PKO OFE zamieszczone są na stronie internetowej http://www.pkopte.pl/ofe/formularze-ofe/formularz-d/.

Jak prawidłowo wypełnić formularz?

Niezbędne do zmiany danych dokumenty znajdziesz na stronie swojego funduszu. Aby zaoszczędzić sobie czasu, możesz wydrukować je z Internetu, wypełnić, a następnie odesłać pocztą do funduszu. Formularze wypełniaj czytelnie (najlepiej drukowanymi literami) w taki sposób, by ich treść nie budziła żadnych wątpliwości. Pod żadnym pozorem nie przekreślaj danych i nie nanoś poprawek. Jeśli coś wypełnisz niewłaściwie, sięgnij po nowy formularz i zacznij od początku – to znacznie ułatwi pracę osobie weryfikującej Twój dokument.



O projekcie

Zysker to zestaw narzędzi ułatwiających podejmowanie decyzji inwestycyjnych.

Oblicz, w jaki sposób najlepiej oszczędzać i inwestować swoje pieniądze. Mieszkanie, lokata, czy forex? Sprawdź, gdzie osiągniesz największy zwrot z inwestycji.

Ta strona korzysta z plików cookies.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies w celu zbierania danych analitycznych (analizowania ruchu na stronie) oraz profilowania reklam przez naszych partnerów. Szczegóły znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, zablokuj pliki cookies w przeglądarce.

Zamknij