Czy warto używać prostego CRM online?

Na tak postawione pytanie odpowiedź jest tylko jedna i jest to oczywiście – odpowiedź pozytywna. Wiele osób w minionych latach odeszło od klasycznych systemów „zarządzania relacjami” w firmie, ponieważ zauważyły, że systemy przeznaczone docelowo dla dużych korporacji niekoniecznie sprawdzają się na polskim rynku. Również pracownicy nie potrafili sobie poradzić z ich obsługą, a biurokracja w firmach wcale się nie zmniejszała, ponieważ nadal konkretne oprogramowanie wymagało korzystania z dużej liczby sprzętów. Na szczęście, w ostatnich latach pojawiła się alternatywa pod postacią systemów CRM funkcjonujących w trybie online i można było skutecznie zahamować chaos, jaki powstał wcześniej, a jaki bezpośrednio powiązany był z tym, iż stosowano modele nieoparte na działaniu w sieci.


Nie trzeba nawet porównywać modelu tradycyjnego z modelem online, by nabrać przekonania, że ten drugi rzeczywiście jest o wiele wydajniejszy. Wystarczy podać trzy główne zadania jaki spełnia CRM online, a jakimi są: przyspieszenie wykonywania zadań w firmie, umożliwienie delegowania zadań poprzez wdrożenia nowych pracowników oraz ułatwienie dotrzymywania terminów i inne możliwości, jakie powiązane są z perfekcyjną obsługą klienta. Nie jest więc przesadne stwierdzenie, że ta firma, która bazować będzie na systemie CRM online będzie lepiej postrzegana w oczach klientów niż inne, jakie się tego nie podjęły.

Po kolei…

Warto przyjrzeć się temu, jak wygląda w praktyce zastosowanie CRMów online, by nabrać przekonania, że rzeczywiście jest to słuszne rozwiązanie. Najistotniejszymi zaś efektami na jakie można liczyć, a jakie najważniejsze są dla wzorcowego prosperowania firmy są następujące:

  • rozdzielanie zadań oraz ich realizacja w kilka minut,
  • dostęp do aplikacji przez całą dobę z dowolnego miejsca na świecie,
  • dopasowanie do potrzeb mikro i małych przedsiębiorstw,
  • zindywidualizowany dostęp do konkretnych aplikacji,
  • dostęp do systemu z urządzeń mobilnych, a nie tylko z komputera stacjonarnego,
  • zgromadzenie wszystkich informacji o klientach w jednym miejscu,
  • wspieranie procesów sprzedaży poprzez dołączenie niezbędnych do tego zadania plików, faktów, jak i pod postacią oddelegowania zadań,
  • zorganizowanie optymalnych warunków pracy przy użyciu list zadań,
  • wspieranie procesu komunikacji z klientem,
  • analiza i raporty o kluczowych dla firmy przedsięwzięciach.

Wszystko to wpływa na korzystny rozwój firmy, co zaś po raz kolejny pokazuje, że zadane w tytule artykułu pytanie jest tym z kategorii pytań retorycznych.

Całkowite bezpieczeństwo

W trakcie obsługi CRMu online można spodziewać się tego, iż w jakikolwiek sposób poziom bezpieczeństwa firmy nie pozostanie naruszony. Wszystko zostanie zachowane na stosownych serwerach. Baza danych będzie dodatkowo zarchiwizowana, co pozwoli również dostrzec, jak firma rozwijała się na przestrzeni lat. W małych firmach ważny jest również sam przepływ informacji, który w przypadku stosowania CRMów opartych na modelu SaaS jest również wzorcowy.

Gdyby to nie wystarczyło…

To warto także wspomnieć o innej, niezwykle istotnej w dzisiejszych realiach sprawie. Otóż, CRMy online są wyjątkowo elastyczne. Wynika to z ich projektu opierającego się na tym, że każda aplikacja w takim systemie jest modyfikowana dokładnie pod wymagania konkretnego przedsiębiorstwa, jakie decyduje się na wdrożenie go w swojej firmie. Więcej nie ma mowy o tym, że jakieś nieprawidłowości w firmie nie pozostaną zlikwidowane. Można ciągle liczyć na rozwój CRMów online, gdyż każdy twórca takiego systemu wie, iż tylko w taki sposób jego produkt może się okazać przydatnym w polskich realiach. Z takiego też powodu systemy te bardzo często są dostępne dla użytkowników w wersjach testowych, aby każdy miał szanse dobrać tę jaka odpowiada mu najbardziej. Mało tego, zakupić można też jedną z tych wersji, jeśli oczekuje się optymalnego zarządzania danymi przedsiębiorstwa i współpracujących z nim innych firm.

Sporo zysków

Zwiększenie liczby klientów, efektywna komunikacja w teamie, dotrzymywanie terminów, planowanie przyszłych działań na rzecz rozwoju firmy, bieżący wgląd do wszystkich transakcji, wdrażanie dodatkowych aplikacji pozwalających lepiej zorganizować czas pracy w biurze, jak i poza nim. Naprawdę CRMy online mają sporo zalet. To, że można z nich korzystać w sieci jest o tyle ważne, że nie trzeba się do niczego ograniczać. Firma jaka bazuje na CRMie online pokazuje, że nie ma najmniejszych problemów z dopasowaniem się do wymogów współczesności. Klienci z przedsiębiorstwami tak nowocześnie nastawionymi do sytemu pracy również znacznie chętniej współpracują.

Sprawny system CRM w trybie online

W taki właśnie sposób można określić miniCRM, a więc system, z którego na dzień dzisiejszy korzysta ponad 500 mniejszych firm w kraju. To on spełnia wszystkie te założenia, jakie zostały w powyższym tekście wypunktowane. Kiedy więc jakiś przedsiębiorca zastanawia się nad tym, aby zmienić w swojej firmie CRM na bardziej funkcjonalny, prosty w obsłudze i zapewniający wiele intratnych transakcji to w pierwszej kolejności powinien zapoznać się z działaniem właśnie tego systemu. Jest to taki program, który już nawet i pod kątem graficznym wskazuje na swoje walory użytkowe. Wszystko jest przejrzyste, dzięki czemu użytkownik może połapać się natychmiastowo, jak obsługiwać ten interfejs. Poza tym, każda funkcja jest nazwana dokładnie w ten sposób, aby od razu można było się domyślić czego dotyczy i jakiego rodzaju treści należy do niej skierować. Każde z zadań jest tutaj odpowiednio przyporządkowane i łączy się z innymi co pozwala na trafne oddelegowanie zadań. Nie ma potrzeby martwienia się o to, iż zapomni się o jakimkolwiek spotkaniu biznesowym dzięki temu, że umieszczone zostały tutaj stosowne powiadomienia. Co jest jeszcze ważne, to że miniCRM stale się rozwija i patrząc na jego formę oraz na to, jak oddziałuje na „zarządzanie relacjami” można uznać go za wzorcowy.

Doskonałe prognozy na przyszłość

Jeśli chodzi o miniCRM oraz inne systemy należy przypuszczać, że w przyszłości w dalszym ciągu będą cieszyć się niesłabnącą popularnością. Jest to głównie związane z tym, że aplikację te są stale rozwijane. Dbając zaś o ich ewolucję twórcy sprawiają, że nawet najwięksi przeciwnicy wprowadzania zmian w firmie decydują się na skorzystanie z takich systemów. Nie ma więc już chyba takiej możliwości, aby klasyczne CRMy wróciły do łask, jeśli chodzi o polskie realia. Kiedy bowiem większość z nich będzie bazować przynajmniej na takich rozwiązaniach jaki miniCRM to każda firma, jaka zdecyduje się na ich wdrożenie od razu będzie lepiej prosperować. To coś, co z kolei skłania następne przedsiębiorstwa do tego, aby nie bały się one zainwestować w CRM. Prostota tych modeli wraz z ich skutecznością to największa zachęta.

Artykuł został przygotowany przez ekspertów z firmy Ageno.pl z Bielska-Białej specjalizującej się w rozwiązaniach CRM oraz e-commerce opartych o platformę Magneto oraz WordPress. 



O projekcie

Zysker to zestaw narzędzi ułatwiających podejmowanie decyzji inwestycyjnych.

Oblicz, w jaki sposób najlepiej oszczędzać i inwestować swoje pieniądze. Mieszkanie, lokata, czy forex? Sprawdź, gdzie osiągniesz największy zwrot z inwestycji.

Ta strona korzysta z plików cookies.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies w celu zbierania danych analitycznych (analizowania ruchu na stronie) oraz profilowania reklam przez naszych partnerów. Szczegóły znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, zablokuj pliki cookies w przeglądarce.

Zamknij