Doradcy ubezpieczeniowi i finansowi zarabiają więcej dzięki marketingowi internetowemu

Internet jest niezastąpionym narzędziem do pozyskiwania nowych klientów, również dla agentów ubezpieczeniowych i doradców finansowych. Czy nie łatwiej jest, zamiast szukać samodzielnie nabywców naszych produktów, czekać, aż sami do nas przyjdą? Czy to możliwe? Oczywiście! Wystarczy odpowiednio się zareklamować o czym piszemy w tym artykule.


Co nam da marketing internetowy?

Agenci ubezpieczeniowi ze stolicy, którzy posiadają własną stronę internetową na wysokich pozycjach, mogą liczyć nawet na 200 odwiedzin dziennie. Agenci z drugiej strony wyszukań Google mogą liczyć nawet na 120 odwiedzin dziennie. Oznacza to 120 osób, które są zainteresowane kupnem produktu, a więc konwersja może sięgać nawet 10%. Dobrze zaprojektowana i wypozycjonowana strona może więc nawet przynieść nam 20 klientów dziennie, którzy sami się do nas zgłoszą. Brzmi wspaniale, prawda? Doradcy finansowi i ubezpieczeniowi z dużych miast mogą liczyć nawet na tysiąc odwiedzających w ciągu dnia. Przeczytaj, jak osiągnąć taki rezultat.

Dobra strona internetowa podstawą sukcesu

W pierwszej kolejności należy zacząć od samego pomysłu na swoją własną stronę internetową. Z pewnością musi być czytelna i przejrzysta dla odbiorcy. Zastanówmy się, co chcemy powiedzieć naszym klientom. Z pewnością będzie to:

  • nasza oferta,
  • miejsce, w którym świadczymy usługi,
  • kilka słów o nas samych,
  • lista instytucji, z którymi współpracujemy,
  • kontakt do nas.

Warto by strona internetowa zawierała kilka zakładek, po których rozdzielimy te informacje. Dzięki temu zyskamy na czytelności. Nie możemy również zapominać o konieczności zakupu profesjonalnych zdjęć i grafiki na naszą witrynę. Na sam koniec pozostaje nam wykupienie domeny i serwera, na którym umieścimy nasze dzieło. Musimy się jednak szykować na całkiem spore koszty takiego przedsięwzięcia.

Stań się sławny!

Klientów możemy pozyskiwać również przez różnego rodzaju fora internetowe, zrzeszające osoby pracujące w naszym zawodzie oraz klientów, którzy mają pytania do pewnych produktów lub takowych szukają. Zdobycie zaufania i prestiżu będzie nas kosztowało bardzo wiele czasu. Dopiero po setkach, o ile nie tysiącach odpisanych wiadomości, osoby szukające ubezpieczenia czy doradztwa kredytowego będą się do nas zgłaszać bezpośrednio. Możemy również połączyć tę metodę z opisaną wyżej i na przykład w stopce naszego profilu umieścić link do naszej strony internetowej. Dzięki temu klienci od razu będą mogli przejść do witryny, a także pozytywnie wpłynie to na pozycjonowanie.

Nie lekceważ siły Google i pozycjonowania lokalnego!

Pozycjonowanie lokalne w Internecie to kolejny, bardzo ważny aspekt. Jeśli mamy jakieś biuro do przyjmowania naszych klientów, warto poinformować o niej Google. Dzięki temu firma będzie w stanie dodać nas do swoich wizytówek, a tym samym klienci, którzy będą w danej okolicy szukać agenta ubezpieczeniowego, doradcy finansowego czy leasingodawcy od razu nas znajdą. Zanim jednak wizytówka stanie się aktywna, minie trochę czasu. Google również priorytetyzuje firmy o tej samej branży. Oznacza to, że im więcej ocen mamy i im stosunek dobrych do złych jest lepszy, tym mamy większą szansę znaleźć się wyżej. Dla agentów dopiero zaczynających swoją przygodę z marketingiem internetowym może wydawać się to błędnym kołem. Będziemy wyżej, gdy ludzie będą nas odwiedzać, a ludzie będą nas odwiedzać, kiedy będziemy wyżej w wynikach Google Places. Dlatego też ten rodzaj marketingu należy połączyć z poprzednio opisanymi sposobami.

Czy istnieje rozwiązanie uniwersalne?

Marketing internetowy jest bardzo potężny, choć już na starcie musimy zmierzyć się z:

  • wysokimi kosztami,
  • pracochłonnością wdrożenia metod,
  • czasochłonnością i długim czasem oczekiwania na rezultaty,
  • koniecznością zatrudnienia specjalisty lub samodzielnego dokształcenia się.

A gdyby tak było rozwiązanie, które jest darmowe i działa praktycznie od momentu zarejestrowania się? Gdzie nie są potrzebne zdolności programistyczne ani konieczność wykupywania drogich licencji na grafiki? Taka właśnie jest wyszukiwarka doradców oferim.pl. Wystarczy kilka minut, by stworzyć własną wizytówkę i stronę internetową, której adres możemy przekazywać naszym klientom. Narzędzie dodatkowo wyposażone jest w:

  • możliwość kontaktu elektronicznego z naszymi klientami,
  • kalendarz spotkań,
  • wizytówkę online,
  • możliwość bezpośredniego wskazania produktów i usług, którymi się zajmujemy,
  • bazę klientów i gotowy system pozycjonowania strony.

Rejestracja trwa kilkanaście sekund, a przygotowanie wizytówki jedynie kilka minut. Z Oferim możemy korzystać całkowicie bezpłatnie, bez utraty żadnych funkcjonalności. Brzmi wspaniale? Przetestuj platformę już dziś i przekonaj się samodzielnie.

Marketing internetowy daje nam wiele narzędzi i możliwości, ale to od nas zależy, z których skorzystamy. Pamiętajmy jednak, że by odnieść sukces, powinniśmy się skupić na jednym narzędziu i wspierać go innymi. Możemy również skorzystać z wyszukiwarki, która zapewni nam wszystkie niezbędne funkcjonalności i sprawi, że klienci sami zapukają do naszych drzwi. Na co więc czekać? Internet stoi przed nami otworem!


O projekcie

Zysker to zestaw narzędzi ułatwiających podejmowanie decyzji inwestycyjnych.

Oblicz, w jaki sposób najlepiej oszczędzać i inwestować swoje pieniądze. Mieszkanie, lokata, czy forex? Sprawdź, gdzie osiągniesz największy zwrot z inwestycji.

Ta strona korzysta z plików cookies.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookies w celu zbierania danych analitycznych (analizowania ruchu na stronie) oraz profilowania reklam przez naszych partnerów. Szczegóły znajdziesz w naszej polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz na to zgody, zablokuj pliki cookies w przeglądarce.

Zamknij